Tuesday, April 26, 2011

Minggu yang FRUST

Bismillah,Assalamualaikum

dah pukul 11.11,kalau dalam cita korea pukul 11.11 ada orang tengah rindu dekat kita.
HAHAHA!!!

tak ada kena mengena langsung. Aku sebenarnya lama dah tak menulis dalam blog aku. Aku asyik dok post kerja sejarah aku je. Tiba-tiba je malam ni rasa nak menekan keyboard. Mata aku tak nk pejam lagi. Sat gi ada match Manchester United tapi lambat lagi. Tepat pukul 3.45 pagi, pasti aku akan terpacak dekat Subaidah mencari tempat yang sesuai untuk menjadi port untuk tengok bola. Minta-minta insan Allah yang selalu datang awal reserve tempat dekat aku. Kalau tak ada kerusi kena la aku berdiri sampai habis match. ADOYAI!! Lenguh wei.

Minggu ni and minggu lepas memang minggu yang menyebabkan aku putus asa. Bosannya,Geramnya,Kecewanya bila dimarah atas kesalahan orang lain, dimaki didepan orang lain disebabkan kebodohan orang lain. Rasa macam nak belah dari tempat tu.

Terus terang aku kadang-kadang tak kuat nak handle masalah yang aku hadapi. Tapi ada yang menyebabkan aku bangkit balik lepas aku tengok video orang Kristian yang masuk Islam. Pasal banyak dugaan yang mereka hadapi berbandingkan dengan masalah aku yang sikit.

Thanks to Youtube. Aku pon tak tau kenapa aku search pasal cerita orang masuk Islam. Moral of the story is, kita kena sedar yang kadang-kadang kita ni terlampau lemah,banyak mengadu,banyak mengeluh tanpa kita sedar ada lagi INSAN ALLAH yang menghadapi lagi hebat dugaan dan cabaran. Insyaalah, kita boleh berubah lepas ni!!!

No comments:

Post a Comment